Переваги каси самообслуговування
Переваги каси самообслуговування
Супермаркети з касами самообслуговування почали працювати ще в 1992 році в мережі Price Chopper в Нью-Йорку. В Україну вони потрапили набагато пізніше. Пройшли роки, перш ніж ці системи отримали широке поширення. Каси самообслуговування – це ознака якісного нового рівня обслуговування, засіб зміцнення іміджу торгового підприємства.
В Україні прорив стався тільки в минулому році, в нашу країну почали поставлятися каси з повністю локалізованим інтерфейсом, усіма необхідними сертифікатами, які «вміють» приймати паперові і металеві гривні. Почалося все з заміни експрес-кас супермаркетів «островами сканування і експрес-оплати», а закінчиться мабуть повною відмовою від послуг касирів у великих торгових мережах.
Тому у 2020 році касами самообслуговування (КСО) вже було нікого не здивувати, однак в їх використанні, як і раніше, залишаються відкриті питання. Багато рітейлерів вважають, що каса самообслуговування – це каса, яка може працювати сама. Але, напевно, в цьому і полягає основна помилка, адже, ті керівники компанії, які йдуть цим шляхом, часто виявляються розчаровані, оскільки їх каса самообслуговування займає стратегічно важливе місце в магазині, але при цьому не дає потрібного ефекту: покупець приходить на неї рідко, а коли навіть приходить на дану касу, то потребує допомоги продавця-консультанта.
Головним завданням, яке ставиться перед КСО беззаперечно є те, що вона має замінити касира, де його робота неефективна. Найчастіше їх встановлюють в прохідних місцях, де є піки купівельного трафіку. І саме в таких місцях КСО успішно виконує свою функцію і при цьому не вимагає заробітної плати.
КСО орієнтована на невеликий кошик покупця, тому вони є компактні. У деяких випадках замість двох звичайних кас можна встановити 4 КСО. Покупець сам сканує товар звичайно повільніше ніж касир, але оплата проводиться так само як і на звичайній касі. Тому, відповідно, при більшій кількості КСО отримуємо суттєвий виграш в прохідності.
КСО бувають наступних видів:
· універсальна, яка приймає оплату готівкою і банківською карткою;
· безготівкова – яка приймає тільки карти. Безготівкова каса є звичайно дешевшою і простішою в обслуговуванні, пристрої які беруть готівку – дорогі і громіздкі. При аналізі покупок, що здійснюються з готівкою та без готівкою, можна зробити висновок, що є ще великий відсоток гостей магазину, які використовують готівку при розрахунку. Отже, використовувати універсальну касу ефективніше.
Дуже важливим елементом при встановленні КСО є використання контрольних ваг. Покупець сам сканує товар і ставить його на контрольну вагу. У разі якщо вага не збігається або покупець зробив цю дію недостатньо швидко, у такому випадку подається сигнал продавцю-асистенту. Ця система проста, але займає багато місця.