Акрил і ПВХ в зовнішній рекламі
Акрил і ПВХ в зовнішній рекламі
Коли поставлене завдання виготовити якісні і доступні за ціною вивіски, об'ємні букви, лайтбокси та інші рекламні об'єкти, найчастіше застосовуються акрилові та полівінілхлоридні панелі. Ці матеріали підходять як для зовнішнього, так і внутрішнього розміщення, мають велику палітру кольорів, характеризуються довговічністю і простотою монтажу. З них можна виготовляти об'ємні букви, цільні і збірні фасадні вивіски, однак зважаючи на технічні відмінності, використовуються акрил і ПВХ в різних ситуаціях. Розглянемо переваги і недоліки кожного, а також оцінимо доцільність використання для конкретних типів зовнішньої реклами.
Для виготовлення зовнішньої реклами може використовуватися акрил спеціального складу:
- зі стійким до подряпин покриттям,
- з металевим переливом,
- з сатиновим або матовим напиленням,
- день-ніч – без підсвічування це пластик чорного кольору, а з підсвічуванням - білого.
Даний матеріал добре полірується, піддається фрезеруванню, але досить важкий для механічної ручної порізки. Він не є особливо ударостійким і схильний до подряпин, так що доглядати за такою вивіскою слід акуратно. Також з часом він мутніє, тьмяніє, підвищується його крихкість. Звичайно, це тривалий процес, але "на століття" продукцію з поліметилметакрилату не виробляють. Крім того, він гігроскопічний – здатний накопичувати і віддавати вологу.
Працюючи з акрилом на вулиці, слід пам'ятати, що він чутливий до перепаду температур. Листи не можна занадто затискати і прикручувати впритул, інакше вони жолобляться. Необхідно дати матеріалу простір для звуження і розширення.
Переваги акрилу:
- екологічна безпека,
- світлопроникність до 92%,
- прозорість торців (у прозорого акрилу)
- не жовтіє від УФ-променів,
- гладка й блискуча поверхня,
- стійкість до впливу хімікатів і агресивного середовища.
Недоліки:
- легко загоряється й інтенсивно горить,
- внутрішнє напруження в місцях згинання,
- твердість 190 Н / мм² – обумовлює вразливість до механічних пошкоджень.
Застосовувати акрил доцільно для виставкових стендів, фасадних вивісок, об'ємних літер з підсвічуванням, сітілайтів та лайтбоксів, POS-матеріалів.
Якщо ви обмежені в технологіях виробництва, і вам треба максимально здешевити зовнішню рекламу, чудовою альтернативою є ПВХ (полівінілхлорид): термопластичний полімер. Він перевершує за популярністю акрилові пластики головним чином через ціни, хоча у нього є й інші переваги. ПВХ простий в обробці, помірно жорсткий, досить міцний, добре гнеться і клеїться. Палітра товщини і кольорів досить різноманітна. Як і акрил, поставляється панелями 2х3 м.
ПВХ буває спінений і твердий. Вироби першого типу мають дрібнопористу структуру і матову поверхню. Його можна застосовувати для інформаційних стендів, інтер'єрної реклами та фасадних вивісок. Твердий ПВХ відрізняється підвищеною ударною міцністю і стійкістю до агресивних середовищ. Його застосовують для POS-матеріалів, об'ємних літер, вуличних та внутрішніх рекламних виробів. Але якщо вам потрібні масивні дахові рекламні установки, ПВХ-пластик для цього навряд чи підійде. Він занадто еластичний, тому може деформуватися під вітром, градом або від перепаду температур. Матова поверхня ПВХ-пластику має підвищену адгезію, тому вивіску доведеться не тільки протирати від пилу, але періодично ще й мити.
Переваги ПВХ:
- придатність для друку зображень,
- доступна вартість,
- не підтримує горіння,
- не гігроскопічний,
- стійкий до УФ-випромінювання.
Недоліки:
- не підходить для великогабаритних зовнішніх конструкцій,
- високий коефіцієнт розширення,
- підвищене забруднення поверхні,
- стає крихким при низьких температурах.