Як відкрити магазин «Фрукти-Овочі»?
Як відкрити магазин «Фрукти-Овочі»?
Неможливо уявити харчування людини, без овочів і фруктів. Вони володіють унікальним комплексом властивостей, дуже корисних для організму людини:
- постачають його енергією (вуглеводами);
- насичують вітамінами і мінеральними речовинами;
- є єдиним джерелом b-каротину і вітаміну С;
- підтримують в робочому стані імунну систему;
- покращують травлення, додаючи в раціон необхідні харчові волокна;
- допомагають боротися із зайвою вагою;
- знижують ризик розвитку цукрового діабету та інших захворювань.
Тому, відкриття бізнесу в цій категорії завжди фінансово вигідно, незважаючи на всілякі ризики. Магазин «овочі - фрукти» - досить прибутковий бізнес. Великі супермаркети зазвичай не закуповують стиглі фрукти, тому, що їм доводиться купувати товари великими партіями, тому зазвичай вони продають недостиглі плоди.
А ось, магазин з маленьким обсягом продажів, як раз може зарекомендувати себе, як постачальник стиглої і свіжої продукції. Особливо важливо це в зимовий сезон, тому невеликі фруктово-овочеві магазинчики взимку отримують дуже великий прибуток, особливо в передноворічний період.
І все ж, перш ніж відкривати магазин «Овочі-фрукти» прорахуйте націнку в середньому, з урахуванням всіх ризиків.
Розрахувати планований прибуток від продажу товару і загальну прибуток, з урахуванням вирахування всіх витрат (плати за оренду, світло, комунальні послуги, сплату податку, оплати праці найнятих працівників, витрати на паливо для транспорту).
Виходячи з чистого прибутку, можна розрахувати час окупності магазину. Зазвичай, такі підприємства окупаються максимум за 6-18 місяців.
Відкриваючи овочевий магазин, потрібно пам'ятати і про ризики, але якщо врахувати деякі аспекти, то можна уникнути великих втрат
Як знизити втрати
При правильному підході можна мінімально знизити матеріальні втрати.
До основних ризиків відносяться: усушка товару, утруска, підгнивання продукції (аж до 15%). Для того, що б знизити ці ризики потрібно вжити необхідних заходів:
• Швидкопсувні товари повинні в першу чергу попадатися на очі покупцеві.
• Умови зберігання овочів, і фруктів повинні відповідати по температурі і вологості всім вимогам до їх продажу і зберігання.
• Ніжні фрукти не зберігайте в ящиках, їх краще відразу викладати на вітрини.
• Такі фрукти, як свіжа черешня, полуниця, малина - дуже швидко псуються - їх потрібно купувати в невеликих кількостях і враховувати при нарахуванні націнки великий відсоток псування цих ягід.
У літній період можна поставити намет перед магазином, на це потрібен дозвіл місцевих органів самоврядування
Документи для магазину
Перше, що потрібно зробити, для відкриття магазину - зареєструватися індивідуальним підприємцем. За заявою до податкової інспекції краще вибрати спрощене оподаткування.
Крім цього, вам буде потрібно взяти дозволу СЕС, держпожнагляду, електронагляду і Госторгинспекции на ведення торгівлі.
Аналіз ринку овочевих магазинів
Природно, що в вашому районі вже існують овочеві кіоски і магазини - зробіть аналіз ринку свого регіону, з'ясуйте асортимент їхнього товару, дізнайтеся, які овочі та фрукти користуються особливою популярністю, який тип торгівлі у конкурентів і на скільки це зручно для покупців.
Розташування магазину фруктів
Перед тим, як вибрати саме приміщення, продумайте місце розташування вашого магазину. Можна відкрити торгову точку в жвавому місці - біля станції метро, або поруч Хорошим місцем для вашого магазину може стати не тільки жвава вулиця або місце біля станції метро, але і спальний район, в якому численним жителям буде зручно отоварюватися по близькості до будинку.
Подумайте і про оренду точки в торговому центрі. Не дивлячись на високу вартість оренди в таких місцях - ціни на ваш товар будуть вищими, плюс до цього, ви зможете додатково пропонувати відвідувачам, наприклад, свіжовичавлені соки, готові салати на вагу, або якісь інші послуги.
Приміщення
Вибираючи об'єкт під оренду, орієнтуйтеся на те, що у вашому магазині, крім торгового залу ще має бути 3-4 додаткових приміщення:
• для складу готової продукції, в якому повинні бути холодильні камери для заморожених продуктів.
• для перебирання овочів і фруктів
• і технічне приміщення.
У приміщенні повинна бути хороша вентиляція, щоб не було запаху гнилі, що часто буває.
Персонал
Для невеликого магазину досить мати:
• двох реалізаторів
• робітника з перебиранні фруктів-овочів, він же може виконувати і функції вантажника,
• водій - їм може бути і сам підприємець.
• Прибиральниця, хоча функції прибиральниці в невеликому магазині, за домовленістю, може виконувати і сам реалізатор.
Формування асортименту і доставка
В асортименті вашого магазину має бути різноманітний товар - і традиційна гарбуз, і екзотичні фрукти. Якщо екзотичні фрукти розмістити на верхніх полицях, буде створюватися враження, що в цьому магазині є все.
Овочі і фрукти - продукція швидко псується, а значить, привозити її доведеться невеликими партіями, але часто. Тому наявність транспорту або його оренда, обов'язкова.
Дуже важливо вивчити яка продукція користується великим попитом, яка меншим, а яка запитується рідко, або зовсім не розкуповується. На цих даних, і потрібно будувати завезення товару.
Що б правильно розподіляти кошти, потрібно розрахувати потребу в паливі на місяць вперед, спираючись на дані попиту на продукцію. Товар може бути розкиданий по різних базах, звідси різний кілометраж.
Постачальники
Зазвичай постачальниками продуктів є овочеві бази і бази фруктів, часто вони поєднані. З ними необхідно скласти договору на реалізацію продукції. Не забудьте в договорі передбачити пункт повернення деякої кількості підгнилого продукції, це знизить відсоток матеріальних втрат.
Можна користуватися послугами фермерських господарств, але, пам'ятайте, що вони повинні давати документи про перевірку овочів і фруктів на нітрати та інші негативні добавки. У разі отруєння продукцією, підприємець буде захищений.
Вибираючи постачальника потрібно виходити з цін, які вони пропонують, і з якості продуктів.
Розміщення овочів і фруктів
Не ховайте всі фрукти за скляні вітрини. Вони повинні пахнути. Фруктовий запах може стати родзинкою вашого магазину, можна навіть використовувати фруктові ароматизатори для посилення запаху. Можна пропонувати покупцям супутні продукти: соуси, масла, приправи, і овочеві соки.
Зовнішній вигляд упаковки робить товар більш привабливим. Важлива і колірна гамма продуктів: наприклад покупцям подобається різнокольоровий болгарський перець, червоні яблука, яскраво помаранчеві апельсини. При розкладці овочів і фруктів можна створити справжній шедевр, що привертає покупців яскравістю фарб. Природно, товар повинен бути постійно свіжим.
Зазвичай, фрукти і овочі - ніхто спеціально не рекламується, це підвищує роль викладки. Оригінальний дизайн пристінних і острівних стелажів дасть можливість представити ваш товар у всій його красі. Різноманітність торгового обладнання для овочів і фруктів роблять магазин зручним і більш відвідуваним
Торговельне обладнання для магазину
Фрукти і овочі, розташовані біля входу в ваш магазин можуть самі по собі стати рекламою. Красиві овочеві і фруктові вітрини дуже приваблюють відвідувачів. Для демонстрації і зберігання свіжих овочів та фруктів, використовуються різне торгове обладнання.
Одне з них - «овочеві розвали». Нижня полиця такого обладнання - висувна, а задня панель може виставлятися під необхідним кутом. Часто використовуються охолоджувальні пристінні стелажі, гірки.
Фруктові і овочеві вітрини оснащуються 2-3 полками і похилим дзеркалом зверху, і працюють в режимі + 4 ... + 7 ° С .. Холодильне обладнання може виконуватися з вбудованим агрегатом і під центральні станції холодопостачання, в залежності від потреб магазину.
Заморожені овочі та фрукти довго зберігають корисні речовини і вітаміни, завдяки цьому рівень продажів заморожених овочів зростає, тому варто придбати для такої продукції холодильні ларі, вітрини, відкриті бонети.
Консервовані овочі, фрукти, і всілякі салати - розташовуються на звичайному торговому обладнанні, так як не вимагають особливого температурного режиму. Головне щоб покупець міг бачити їх бачити і спокійно вибирати. Розміщуйте їх на зручній висоті щодо рівня очей і подбайте про освітлення.
Як залучити покупця в магазин овочів-фруктів
Що б залучити покупця, можна поширювати рекламні листівки по довколишніх будинків. Нічого особливого вигадувати не варто, просто перерахуйте, який ви пропонуєте асортимент і яке гарне у нього якість. Згадайте в листівці про низьку ціну на овочі та фрукти в вашому магазині.
Зробіть барвисте оформленням вітрини, оригінальне освітлення у вечірній час. Перед святами можна роздавати покупцям невеликі подарунки. Привернуть покупців заохочення за покупки на велику суму.
Можна періодично робити знижки на деяку продукцію, або вибрати день тижня, в який завжди буде знижка на будь-якої вид товару - люди будуть пам'ятати про цей день!
Але найкраща реклама звичайно, хороша чутка про ввічливому обслуговуванні, низькою ціною, відмінній якості товару і правильному розрахунку з покупцем.