Правильний дизайн інтер'єру бутика – точний розрахунок

Правильний дизайн інтер'єру бутика – точний розрахунок

Правильний дизайн інтер'єру бутика – точний розрахунок

Дуже часто той, хто має намір розпочати торгівлю або той, хто вже відкрив свій магазин, цікавиться питаннями оформлення бутика. Він дивиться і розуміє, що торгівля погано йде і порівняно з дизайном конкурентів, його торгова точка програє. Як новачкам, так і вже досвідченим підприємцям треба поставити два питання – «що я продаю» і «для кого я це роблю». Від цього залежатиме дизайн проект бутика. Звичайно, є величезна різниця між бутіками спортивного одягу, музичних інструментів та сувенірної продукції. Але основні критерії, як і раніше, існують.

Правильне зонування та планування залу

Основною проблемою та помилкою у плануванні залу є некоректне зонування, що у свою чергу призводить до низького рівня продажів. Прослідкувати це можна за найголовнішим критерієм - покупець не бачить товар, який лежить на стелажі і часто продавцю потрібно підводити клієнта до продукції "за руку". При цьому вина помилково перекладається на розкладку товару, його міняють місцями, але користі від цього немає.

Що потрібно для того, щоб правильно розпланувати приміщення? Для початку вибирається форма залу: прямокутна або овальна. Таким чином, з'являється вільний простір для потоку клієнтів і товар знаходиться на видному місці. Небажано робити викладку товару у приміщенні, де є безліч архітектурних компонентів та кутів.

Обладнання, дизайн та планування не повинні відволікати самого покупця. Люди приходять придбати необхідний їм товар, а не прогулятисявиставці, і перш за все основною метою бутік є продаж.

Торгове обладнання

Насамперед важливо скільки торговельного обладнання у залі. Це визначається за допомогою співвідношення площі торгової точки до площі зали:

✓ у бутіках дорожче цей показник необхідно, щоб був якомога нижчим – погано, коли дуже тісно;

✓ Що стосується магазинів економ-класу, аж ніяк, краще, коли показник буде високим: при найбільш органічній викладанні безлічі товару, забезпечується у свою чергу хороший оборот компанії. Наприклад, у бутіках для підліткових речей встановлюють трохи вузькі проходи та численні стелажі.

Завантаженість торгового майданчика стелажами і продукцією безпосередньо залежатиме від "гаманців" покупців: що вищі доходи, то більше вільної площі необхідно. І навпаки.

Якщо власника не влаштовує рівень продажів магазину, йому необхідно терміново вирахувати коефіцієнт настановного обладнання по торговій площі і тоді стає зрозуміло, що критерій наближається до нижньої межі. Виявляється, клієнтура власника бізнесу – люди, які мають невеликий дохід, а іноді навіть низький. У подібній ситуації, для збільшення обсягу продажів, необхідно додати у бутік торгові вітрини та додатковий товар.

Ну а якщо так трапляється, що коефіцієнт зависокий, то, найімовірніше, у торговому залі проблема з надлишком продукції, якій потрібне обладнання і лише заважає збільшенню покупців. Найкраще рішення подібної ситуації - прибрати деякі стелажі з дорогим та ходовим товаром.

Три види планування

Для того, щоб зробити дизайн магазину презентабельним, необхідно розпланувати простір так, щоб воно було зручним для клієнта. Це робиться за допомогою таких кроків:

1. Визначити місце для входу– найкраще, щоб було воно праворуч, тому що більшість людей ходять зліва направо. Якщо все ж таки магазин не дуже великий - вхід бажано спроектувати посередині. У магазинів, які стоять окремо, вхід необхідно розташувати з боку вулиці, де найчастіше ходять люди та автомобілі.

2. Скласти план розміщення обладнання для торгівлі. Основними видами планування вважаються: грати, петля та лабіринт.

Ґрати – це такий вид планування, який застосовують для величезних торгових площ та за допомогою її стелажі та вітрини розташовуються паралельно друг до друга. Головна умова – вітринивисотою близько 2-м, які не закривають огляд та підвісні покажчики. Взагалі, таке зонування не дуже вітається, тому що при незначному порушенні знайти потрібний продукт практично не вдасться.

Петля- Найпоширеніша планування серед обладнання, при якій стелажі розташовані по колу, що створює круговий рух клієнтів. Підходить залі близько 50 – 150 м, для продажу одягу, взуття та прикрас.

І, звичайно, лабіринт – планування, що ґрунтується на певній стилістичній ноті. Підходить для випадку, коли потрібно створювати в бутику своєрідну атмосферу. Найчастіше застосовується у бутіках дизайнерських речей (товари ручної роботи), у незвичайних, сучасних салонах, у магазинах подарунків, побутової техніки. Але використовувати лабіринт рекомендується у приміщеннях із площею 300 м, інакше створюється хаос.

Коли магазин великих розмірів, фахівці рекомендують з'єднати "решітку" з "петлею" в одному приміщенні бутика:

- низькі столи, «острівці» для викладення товару розташовані по «петлі»;

- ряди з розважним одягом, звичайні вітрини – за принципом «ґрат».

При правильному плануванні та зонуванні забезпечується: оглядовість, свобода пересування покупців та відмінна орієнтація. Якщо ви зробите модний дизайн із заплутаним плануванням, він, швидше за все, не привабить великий потік людей.

Планувати магазин радимо за принципом петлі: клієнти походжають периметром, а заходять у центрі.

Принципи оформлення зон

Найперші думки та судження завжди залежать від зони входу. Основні прийоми для оформлення:

✓ нічим не зайнятий простір має бути на відстані 2-3 кроків від входу – не потрібно, щоб покупець одразу натрапив на вітрини.

✓ біля вхідної зони потрібно викласти найбільш привабливу продукцію - сезонні товари або новинки за спеціальною ціною. У бутіках, де продають одяг це товари зі знижками чи модна колекція, які лежать на круглих столах. У ювелірних бутіках біля зони входу часто можна побачити найдорожчі кільця або сережки.

Друга зона – касова. Це зона, де завжди велика кількість людей, а це говорить про те, що покупці стоять тут якийсь час. Буде краще, якщо Ви розташуєте у цій зоні аксесуари, косметику та інші товари первинного попиту.

Третя зона- сама головна. У ній зосереджено основний потік покупців. Вона оформляється за такими правилами:

- стелажі необхідно розташовувати по периметру;

- основний прохід має бути ширшим – відокремлюємо зону візуально, щоб покупці ходили по периметру. Краще скористатися вказівниками, які вказуватимуть на потрібний товар. Ще можна намалювати на підлозі сліди, це створить упорядкованість;

- товар потрібно розміщувати за категоріями у різних частинах зали.

 

Як викладати товар за допомогою зон

Найчастіше товари щоденного попиту викладають за зовнішнім периметром, трохи далі від входу.

Продукція цільового попиту, яку не купити за першим імпульсом (такі, як шуба, шафа або ванна), розташовуються в центрі зали, для того, щоб привернути більше уваги покупців.

Що стосується товарів імпульсивного попиту, вони розташовуються в гарячих частинах площі:

- на вході;

- Там, де інтенсивний потік людей;

- у касовій частині.

Рекомендуємо частину товару викладати на острівець, на низькі, закруглені столи.

Головним секретом у торгівлі є те, що людям найзручніше дивитися на стелажі, які знаходяться праворуч від них та вибирати товари праворуч. За спостереженнями відомо, що однаковий товар, що лежить один навпроти одного, на двох стелажах, краще купують товар праворуч на вітринах.

 

Основні принципи викладання товарів

Товари мають у своєму розпорядженні за кількома основними принципами:

✓ галузевий принцип (включає розташування товару по одній категорії. На одному стелажі майки, на іншому – джинси, далі – сумки і т.д. Правда в сучасний час цей підхід вже не такий ефективний;

✓ комплексний принцип (підбираються речі з різних категорій на одній вітрині, які непогано виглядають між собою. Це може бути одяг для хлопчиків та їхніх тат тощо).

Ще одне правило – товари необхідно викладати за потребами клієнтів. В одній колекції чоловічі та жіночі речі, в іншій – одяг для всієї родини тощо. Завдяки такій розкладці, покупці економлять на 17% більше часу для пошуку та підбору потрібних їм товарів.